zondag 8 december 2013

Art Journal Clubdag van december.

Gister was de laatste Art Journal Clubdag van dit jaar, bij De Craftorij in Ede.
Omdat het de laatste was gingen we dit keer een hele Art Journal pagina maken, van begin tot afwerking.
We begonnen met de ondergrond. Daar mocht van alles op, zoals verf, inkt spray's, stempels template afdrukken, woorden schrijven, met oliekrijt krassen, enz.
Je kon je helemaal uitleven.
(helaas geen foto van)
Nadat de hele pagina klaar was kon er een "whimsical" figuurtje opgetekend worden.
Ik heb gekozen om een konijntje te tekenen.
Het hoofd werd wit geverfd en daarna kleur in aan gebracht. En het gezicht getekend.
Maar toen kwam het moeilijkste.
Alles om het konijntje moest met een donkere en een andere kleur verf geverfd worden.
Het was de bedoeling dat de ondergrond in de kleding terug kwam.
Dat was voor menigeen even slikken.
Daar ging de mooie ondergrond.

*****
Hier onder zie mijn uitwerking.
Ik had 2 ondergronden gemaakt, en dit keer tijd om ze alle 2 te maken.



Door met een baby wipe over de verf te gaan, kon ik toch nog delen van de mooie ondergrond door de verf laten schijnen.

*****
Hieronder volgen nog de 2 werkstukken apart.




*****

Dit keer heb ik alleen mijn handen en papier geverfd, stempeld en gesprayd en niet mijn kleding.
Dit was super om te doen en ik verheug me weer op volgend jaar.
Ben benieuwd wat er dan voor ons bedacht is.

*****

8 opmerkingen:

  1. Ziet er mooi uit en maar goed dat je jezelf niet hebt bespoten.

    groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n dag, jammer dat het voor mij zo ver weg is :( Ik vind je pagina's prachtig en je achtergrond is heel erg mooi geworden en wat een leuke whimsical figuurtjes heb je getekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat mooi gedaan Marlies, sfeervol die ondergrond en die konijntjes zijn wel erg schattig. Ik kan me voorstellen dat je alweer uitkijkt naar volgend jaar, leuk om te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook dit vind ik prachtige uitwerkingen, hele mooie achtergrond en die konijntjes zijn zo lief.
    Leuke techniek is dit ook, die ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel erg leuk Marlies en wat fijn dat het zo leuk is! Helemaal jouw ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Really beautiful journal pages, love the paintings. The card on top is awesome!
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kunstwerkjes heb je weer gemaakt Marlies, je bovenste kaart is subliem, maar je grappige konijntjes zijn ook super, ik hou van de kleurenpracht!!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.