donderdag 5 december 2013

13x13 techniek uitdaging november.

Voor de november uitdaging hebben Yvonne en ik de volgende techniek gekozen.
Yvonne: split negative image.
Ik: stencil rubbing.

***** 
Split negative image.

Hieronder die van mij.



En deze is van Yvonne.

*****

Stencil rubbing.

Mijn uitwerking.


Dit heeft Yvonne er van gemaakt.


*****

Beschrijving:

Stencil rubbing

Template van een boom onder het papier gelegd en met geel wascokrijtje over 13x13 gegaan. Daarna met blauwe acrylverf het papier gaan beschilderen. Na het drogen het hert gestempeld met Archival ink Jet Black.
Met een vochtig doekje de inkt van de “bomen”  afgehaald.
Sierrand gestempeld met Archival inkt Jet Black.

Split negative image

Op een blauwe kaart versamark gestempeld en daar witte embossing poeder op gestrooid. Verhit met de Heat Tool.
Op een witte kaart zelfde stempel met versamark gestempeld en bestrooid met blauw embossing poeder en verhit.
Met de vlinder hetzelfde gedaan als de witte kaart, en het bloemetje hetzelfde als met de blauwe kaart.
De witte kaart door midden gesneden. Een helft op de blauwe kaart geplakt.
Vlinder en bloemetje uitgeknipt en op tegengestelde zijde van de kaart geplakt.

4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kaarten hebben jullie weer gemaakt en wat een gave technieken, vooral de split negative spreekt me erg aan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind ze weer prachtig en wat een leuke technieken, ik kende ze helemaal niet, je brengt me weer op ideetjes. NU de tijd nog....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig! Wat een mooie uitwerkingen stuk voor stuk en wat een leuke technieken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow dit zijn weer prachtige uitwerkingen met weer leuke ideetjes om eens uit te proberen!
    Fijne zondag verder!
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.