woensdag 16 oktober 2013

2e Art Journal club dag.

5 Oktober was de 2e Art Journal Club dag bij De Craftorij.
De dag stond in het teken van "Lettering".
Eerst was het  verschillende lettersoorten oefenen.
Ik had al een idee, en heb die op een proefblaadje geoefend.



*****
Na een heerlijke lunch, heb ik de ondergrond gesprayd, in groen en blauw. Heb er de tekst en de dame met potlood op aangebracht.


*****

En toen begon het overtekenen met een zwarte stift.
Het inkleuren met een zwarte en witte stift.
Dit neemt nogal wat tijd in beslag, en het was dus ook niet af toen de gezellige dag voorbij was.
Thuis ben ik verder gegaan met de letters en de rand. De dame ingekleurd met gelato's. En hier en daar stempels aan gebracht om het geheel af te maken.



Op het klad kwam ik precies uit met alle letters, maar in praktijk bleek de N van "alleen" er niet meer op te passen.
Ik wilde hem eerst op de jurk plakken, maar degene die naast mij zat tijdens de "les, zei: "Waarom geef je haar de N niet in de hand?"
Dat vond ik een goed idee.

*****



7 opmerkingen:

  1. Wauw Marlies, dat is echt heel tof gedaan !! Prachtig die teksten, en leuk die dame met een letter in de hand !! Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi uitgewerkt!
    En ach, volgende keer staat ze gewoon als een soort Leontien voor de letters ;-)
    Loslaten heet dat. Je kunt het ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauwww...wat mooi Marlies, wat knap die letters en heel creatief opgelost zo eigenlijk vind ik dit nog leuker als dat de letter N er wel op had gepast.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very expressive page, love the contast colors, writing and the lady.
    Big hugs Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi gedaan, leuk effect met die losse N, slim opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige pagina Marlies, ik vind het zo leuk om in golven te schrijven, is altijd erg mooi.
    Die N in haar hand is een leuke optie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow prachtige pagina, mooi die letters en wat gave oplossing om die ene letter vast te laten houden!
    ik ben zo benieuwd naar die art journal dag!
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.