zaterdag 10 augustus 2013

13x13 uitdaging juli.

De 13x13 technieken uitdaging van juli heb ik nog niet laten zien.

Yvonne had voor de techniek double embossing. Je werkt met een embossingfolder en embossingpoeder.

Deze is van Yvonne.


En dit is mijn uitwerking.


*****

Het leek mij heel leuk om met zeepsop te gaan werken.
Dit is mijn creatie.


En dit die van Yvonne.


*****

Beschrijving:

Dubbel embossing techniek

De embossing folder aan een kant, de binnenkant bewerkt met versamark beÏnkt. Daarna wit papier er ingelegd en aangedrukt. Papier uit de folder gehaald en bestrooid met embossingpoeder (paars) en verhit met de Heat tool.
De vrouw template op wit cardstock gedept met Distress inkt: Mustard Seed, Wilde Honey en als laatste Rusty Hinge. Met de Heat tool gedroogd en uitgeknipt.
Alles op 13x13 geplakt en randen 13x13 behandelt met Distress inkt Mustard Seed, Cats eye Chestnut en Sepia Black.

Zeepsop techniek

Eerst aquarelpapier beïnkt met Distress inkt: Old paper, Walnut Stain en Broken China.
Daarna het papier met de inkt op de bellen van het zeepsop gelegd. Voorzicht er weer af gehaald. En even laten liggen.
Dan verder met Heat tool gedroogd.
Met Distress inkt Broken China, gezichts template aangebracht. De randen van 13x13 met Distress inkt Brushed Corduroy bewerkt.

6 opmerkingen:

  1. prachtige kaarten weer, vooral de tweede techniek vind ik altijd zo geweldig mooi!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zijn leuke technieken allebei en we hebben er weer wat moois van gemaakt.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie kaarten hebben jullie weer gemaakt Marlies en wat een leuke technieken, ga ik zeker eens uitproberen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn erg mooi geworden Marlies! en die zeepsop ga ik ook eens proberen, ziet er echt gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig, ik vind die stempel van die vrouw op jouw kaartje met zeepsop zo mooi. Jullie hebben er allebei weer veel werk van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi alle twee Marlies, ik ben ook aaan het uitproberen de zeepsop techniek. Ik heb je blog ontdekt en ben meteen volger geworden.
    Leuk om af en toe even bij je binnen te kijken.
    groetjes Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.