dinsdag 2 juli 2013

Deel 3 van 2 creatieve dagen bij. . . . .

We zijn ook met de Gelli Plate bezig gegaan. Ik ben nog aan het uitvinden hoeveel verf je moet gebruiken. Doe je nl. te veel, dan glijd de brayer over de verf  i.p.v. er over te rollen.

De eerste had teveel verf, maar daar is toch nog iets moois van geworden door er met andere kleuren verf en template er over te gaan.

1ste afdruk.



*****

Maar voor dat ik weer verf op de gelli plaat heb gedaan, heb ik eerst nog een 2e afdruk gemaakt. Dit betekend dat je een nieuw papier nog een keer over de geli plate legt en er dan met je hand over strijkt. Als je hem dan verwijdert ziet hij er zo uit.



De kleuren worden dan lichter. Hier ben ik ook met verf en templates aan de gang gegaan.

*****

Er was mij verteld dat je voor het verrassende effect je gelli plate niet schoon moest maken tussen je creaties door.  Dat heb ik ook niet gedaan. En inderdaad je krijgt dan verrassende effecten als je andere verf aan brengt en de eerst afdruk bekijkt. Dan zitten er her en der toch mooie restjes van de vorige er bij op.

*****
De 2e poging met verf  aanbrengen, ging al iets beter.
Maar het was toch nog te veel, want de brayer had nog steeds de neiging om te glijden i.p.v. te rollen.
Dit is 2e poging eerste afdruk.


Hier zijn de witten rondjes gemaakt van een metalen bakring van Alida. Terwijl ik de ring voorzichtig (om de plate niet te beschadigen) over de gelli plate draaide heb ik hem ook i een beetje verschoven. Daardoor lijken 2 kanten van de cirkel iets dikker wit.
En verder heb ik weer templates en verf gebruikt.

*****

De 2e poging 2e afdruk ziet er dan zo uit.


Ik vond die bakring wel handig, en heb hem hier nog een keer gebruikt.
En weer bewerkt met templates en verschillende kleuren verf.

*****

Ook dit is weer een verslavende hobby, want er blijft natuurlijk elke keer weer verf op de plate. En dat is jammer, dus nog maar weer een afdruk maken door er wat verf bij te doen. Ook nu blijft er weer verf zitten dus . . . . . . . . .

*****

6 opmerkingen:

  1. Hi, hi...zo blijf je lekker bezig. Mooi hóór...heb er zelf geen maar het resultaat is telkens weer verrassend. Ik vind vooral de onderste errruggg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die gelli plate is zo leuk en inderdaad erg verslavend, ik vind je onderste net als Willy de topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige achtergronden Marlies, en zoals met alles: met geduld en oefenen krijg je de mooiste resultaten, de laatste is zo mooi!!!!!!!!!!!!!!!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik sluit me helemaal aan bij mijn voorgangsters en ook mijn favoriet is de onderste ;-) Daar zit zoveel diepte in en de kleuren zijn errug mooi.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige achtergronden! het is inderdaad verslavend, heel vaak vind ik de 2e afdruk het mooist! Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.