zaterdag 15 juni 2013

Vlinder canvas.

Voor een jarige vriendin heb ik een vlinder canvas gemaakt. De inspiratie heb ik gehaald uit het canvas dat ik maakte tijdens de Creative Lady's day. (zie hier)


***** 

Werkwijze:

Canvas (20x20 cm.)voorkant en zijkant insmeren met Gesso, daarna drogen.
In het midden van het canvas acrylverf oker geverfd.
Na droog föhnen van oker acrylverf, Canvas met Decou-Page lijm ingesmeerd en Tissue Wrap-Melange (van Idea-ology) over het canvas heen geplakt, ook over de zijkanten.
De bovenkant van de Tissue heb ik ook ingesmeerd met de Decou-Page lijm en met Heat Tool gedroogd.
Hier en daar met Distress Paint Seedles Preserves en Barn Door het geheel ingekleurd.
Met Archival inkt Jet Black de vlinders gestempeld.
3 Vlinders uitgeknipt en opgeplakt met Decou-Page lijm en daarna over het hele Canvas nog eens he geheel ingesmeerd met Decou-Page lijm.
De ribbels die waren ontstaan in het Tissue heb ik ingekleurd met PanPastel Raw Umber. Zodat het een vitage-look kreeg.
Aan de kanten en hoeken ook PanPastel Raw Umber aangebracht.
 Als laatste nog een keer alles ingesmeerd met Decou-Page.

*****

Hieronder nog wat detail foto's.






*****



9 opmerkingen:

  1. wauw, wat mooi gemaakt dit canvas. Ik kan me voorstellen dat de ontvangster er erg blij mee is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig canvas Marlies. Dit krijgt vast een ereplek bij je vriendin.
    Ook zonder was een heel mooi effect.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow mooi canvas zeg, mooi al die vlinders!
    groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi Marlies, wat leuk dat jij je zo hebt laten inspireren, eigenlijk ook even een mailtje naar om te tonen! Je vriendin zal er zeker blij mee zijn

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi is deze geworden Marlies, leuk dat je er nog één hebt gemaakt geïnspireerd op onze workshop. Daar zal je vriendin vast heel blij mee zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. erg leuk is hij geworden Marlies.

    groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heel prachtige canvas Marlies, super !! Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.