woensdag 5 juni 2013

13x13 van Mei.

Afgelopen week was weer de 13x13 technieken uitdaging van Yvonne en mij.
Crayon resist is de techniek die ik leuk vond om te doen.
Hier onder mijn uitwerking van de techniek.


*****

En dit is Yvonne haar creatie.


*****
Yvonne had gekozen voor de techniek: verven met embossing poeder.
En dit is haar uitwerking.



*****
En dit is mijn schilderij met embossing poeder.


*****
Dit is de beschrijving van mijn kaartjes:

Crayon resist.

Als eerste stempel met Archival ink Jet Black op papier gestempeld.
Met wit olie krijtje details ingetekend.
Het hele papier met en blending tool en distress inkt Fire Brick beïnkt.
Template Harlekin gebruikt om met het witte olie krijt nog wat vlakjes in te kleuren in linker onder – en rechter bovenhoek.
Linker onderhoek en rechter bovenhoek met blending tool en distress inkt Aged Mahoganie geïnkt. Hierdoor komen de vlakjes licht gekleurd naar boven door resist van de inkt.
Als laatste linker boven- en rechteronderhoek met blending tool en distress inkt Wild Honey geïnkt .

Verven met embossingpoeder.

Het stempel met versamark op papier aangebracht.
Daarna voorzichtig eerste “streep” embossing poeder op het papier gestrooid. Het papier boven en bakje uitgeklopt. Laat de streep tijdens het “uitkloppen” recht naar beneden zodat de poeder over het vast geplakte poeder naar beneden glijd. Dit om te voorkomen dat de rest van het papier ook onder die kleur embossing poeder komt.
Nu komt de volgende kleur, ook deze weer met “streep” rechtopstaand uitkloppen. Zo ga je verder tot het papier vol is met allerlei kleuren embossing poeder.
Dan ga je het papier verhitten met de Heat Tool.
Als alles gesmolten is, is je papier met embossing poeder “geverfd”.
Gebruikte embossing poeder kleuren zijn: Gold van Artemio Denim en Eggplant van Adidondack.
 
*****

7 opmerkingen:

  1. Jullie hebben er weer prachtige voorbeelden van gemaakt!die stempel op je eerste kaart vind ik erg mooi en die 2e is ook erg mooi,is dat een stempel of een stukje kant wat er overheen zit?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw dit zijn toppertjes, alle vier, erg mooi gemaakt en wat leuk dat je de beschrijving erbij zet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Wat een mooie kaarten zijn dit weer geworden, wat een duidelijke beschrijvingen!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn weer prachtig geworden alle vier en ik ben echt heel blij met jouw prachtige symphonie kaart ;-)
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige uitwerkingen weer van jullie techniek swap, zag ze bij Yvonne ook al, ik vind jou onderste uitwerking echt heel gaaf, bedankt voor de duidelijke uitleg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Marlies een super mooi kaartje heb je daar gemaakt, jij hebt er gelijk een volger bij, leuk als jij mij volgt.Ook je andere kaarten zijn leuk.
    Groetjes Bennarda (Ballie)

    http:balliescreationballie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.