vrijdag 3 mei 2013

Eng.....

. . . . . nee hoor . . . of . . . .

We zijn lekker 2 weken op vakantie geweest in noord Limburg, vlak bij het plaatsje Castenray. De camping (Valkenberg genaamd) lag op een rustige plek. En om de camping (voor info klik hier er staat daar ook een leuk filmpje over de camping op) genoeg bomen en struiken voor wat afscherming. 

*****

In een van de hoge bomen was een uilen nestkas geplaatst. En in die 2 weken zag ik de 2 uilen vaak op een van de takken of bij de nestkast zitten. John een van de eigenaren van de camping vroeg of wij wilde kijken of er eieren in het nestje lagen. Nou dat wilde ik wel. De trekker en ladder werden gehaald.


De trekker wordt onder de boom neer gezet.


Daar kwam de ladder op.


Hier sta ik op de trekker en begin met de klim. Maar naar 5 treden omhoog te hebben geklommen werd ik zo misselijk dat ik maar weer naar beneden ben gegaan.


Het fototoestel had meer lef, zoals je ziet. Die is wel tot boven gekomen en John heeft de foto's genomen.




En dit was het resultaat, een steenuiltje met 3 eieren.

*****

Op de camping liepen de kippen en het pauwen echtpaar los rond.
Deze kip, had op een gegeven momen uitgevonden, dat als ze met haar bekje tegen het voederbakje (die wij naast de caravan op een haak hadden hangen voor de vogels) aan tikte, er voer uit viel.
En wij maar denken dat de vogels dat allemaal opgegeten hadden.


Na een dag of 2, kwamen de andere kippen, haan en het pauwen echtpaar ook langs voor een extra maaltje.


Door de vele bomen en struiken waren er veel verschillende soorten vogels te horen en te zien.
Waaronder deze zwartkop.


De andere vogels heb ik wel gezien, maar waren me steeds te snel af, als ik ze op de foto wilde zetten. Zoals de gekraagde roodstaart. Die bleef net even stil zitten tot ik het toestel scherp wilde stellen en dan vloog hij weer weg.

*****

In het toilet gebouw hadden eigenaren Esther en John kleine schoolborden hangen, en een deur die met schoolbord krijt was geverfd. Daar ben ik op een gegeven moment op gaan bij houden welke vogels ik had gespot. Uiteindelijk zo'n 21 verschillende soorten.


In het midden van de deur staat een streep met daar onder de reactie van John, dat als je langer bleef je ook nog de volgende vogels zou zien.
Aan het eind van de vakantie heeft Jan het allemaal opgeleukt met tekeningen en een bedankje voor de gastvrijheid en de prettige camping.
We komen hier zeker nog een keer terug.

*****

Als je dan thuis komt van een vakantie met veel dieren om je heen, verwacht je niet dat er in je tuin ook dieren zitten te wachten.


Deze jongedame was heerlijk aan het badderen, haar partner stond een stukje verderop te waken. Hij vond het geen probleem dat de mus water ging drinken. Maar merels en ekster werden weggejaagd.

*****

6 opmerkingen:

  1. klinkt heel goed deze dagen die jullie gehad hebben en ziet er idd rustig en natuurlijk uit. Fijn hoor

    groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een super geslaagde vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie foto's en wat een leuk verhaal over jullie vakantie, veel gezien dus, die uilenkast met eieren is wel heel bijzonder zeg. En wat leuk dat moedereend dan in jullie ieniemienie vijvertje zit als je thuiskomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk verslag met mooie foto's. Ik kan begrijpen dat je de ladder niet helemaal op durfde te gaan, het is zo wiebelig.
    Die foto van de eend in jullie waterbakje vind ik zo lief en dat musje erbij...
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha kan me voorstellen dat je die ladder niet opdurfde, zou ik ook niet hebben gedaan. Maar leuke foto's en verslag, het klinkt en ziet eruit als een gezellige vakantieplek!!
    En leuk die eend in jullie eigen tuin, toch een gezellige thuiskomst zo! Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, wat een toffe vakantie, en zo mooie foto's ! Kan me voorstellen dat jullie daar graag nog eens naartoe gaan ! En dan nog zo'n leuke begroeting bij de thuiskomst ! :))) Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.