vrijdag 31 mei 2013

Een dagje PanPastellen.

Vorige week ben ik een dagje bij Cobi geweest, om met de PanPastel te oefenen. We hebben gezellig en veel gekletst maar zijn ook productief geweest.
Hier zijn mijn PanPastel creaties van die dag.


Dit kaartje heb ik de stempels van de bloemen met versamark op de kaart gestempeld. Met de Panpastel tool en de kleur Magenta van de PanPastel ben ik over de versamark gegaan. Om de bloemen met een sponsje en Magenta de achtergrond ingekleurd.
De honingraat met archival inkt Deep Purple gestempeld en de libelle met archival inkt Jet Black.
Daarna fixeren, zodat de PanPastel niet meer weg geveegd kan worden.

*****


Dit kaartje heb ik eerst de achtergrond met een sponsje en PanPastel Phtalo Blue extra dark .
Daarna de "klaprozen" met archival inkt Jet Black gestempeld. De andere bloemen heb ik gestempeld met versamark. Daarna ingekleurd met Tool en PanPastel Ultra marine bleu en Turquoise Shade. Vogeltjes met archival inkt. De ondergrond van het andere vel is eerst gemaakt met 1 laagje tissue, en deze met lijm op het papier geplakt. Door het te verschuiven als de lijm nog nat is kun je rimpels/vouwen maken in het tissue. Na het drogen met PanPastel Permanent Green extra dark Ultramarine Blue extra dark en tool ingekleurd. De rimpels/vouwen worden donkerder dan de rest van de ondergrond. Libelle in archival Jet black uit geknipt en opgeplakt.
Daarna fixeren.

*****


PanPastel op Craft sheet aan gebracht. Met mini mister water er op gesproeid en kaartje erdoor heen gehaald. Drogen met heat tool. Dit een paar keer herhaald, want er lag nog genoeg op het craft sheet.
Bloemen met archival inkt gestempeld.
Links met versamark een soort rondjes/druppels stempel gestempeld en met PanPastel Diarylide Yellow shade en sponsje ingekleurd. Rechts een sjabloon/template gebruikt en met PanPastel Raw Umber ingekleurd.
Daarna fixeren.

*****

Het was al met al een gezellige creatieve dag.


5 opmerkingen:

  1. Prachtige kaarten, mooi ook die libelle stempels.
    Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh..wat gezellig, ben je bij "onze" :) Coby geweest? Hoe dan ook, jullie zijn zeker produktief geweest. hele mooie kaarten heb je gemaakt, vooral de bovenste vind ik qua kleur erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie kaartjes heb je gemaakt, ik vind die middelste qua kleur en compositie erg mooi. En ja, ik kan me voorstellen dat jullie veel gekletst hebben, Coby is net als jij een gezellig mens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kaartjes heb je gemaakt, de bovenste is toch wel mijn favoriet.
    En wat heerlijk dat jullie samen aan de freubel zijn gegaan, dat is vast voor herhaling vatbaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Marlies, ik kan zien dat je veel plezier hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.