woensdag 6 maart 2013

13x13 februari

De 13x13 technieken uitdaging van Yvonne en mij is weer achter de rug, maar ik had de resultaten nog niet laten zien.
Voor mijn uitdaging had ik een mooi plaatje gezien, en dat effect wilde ik als uitdaging.
Hier Yvonne haar uitwerking


En dit is mijn uitwerking ( ik noem het fantasietechniek 1)


Het plaatje en een video beschrijving vind je hier

  
Yvonne had gekozen voor de Stencil Bump techniek.
Hieronder Yvonne haar uitwerking.


En hier mijn creatie, die nogal wat voeten in aarde had voor hij dit werd.


Ik had bedacht: ondergrond met distress inkt en "Bumps" met PanPastel. Zo gezegd zo gedaan. Maar PanPastel moet gefixeerd worden en ik had er niet aan gedacht dat dan de distress gaat "lopen".  De bloem kwam ook niet zo goed uit.


Poging 2.
Dan maar verf gebruiken. Kleuren uit de kleurencirkel uitgezocht. Erg leuk bedacht, maar werd wel erg somber en de vlinder heb ik op een apart stukje papier gedaan want die kwam anders helemaal niet te voorschijn.


Poging 3.
Andere kleuren. Ik kwam onder anderen koper tegen. Ja leuk . . . .
Had bij poging 2 en nu bij 3 het idee dat de "Bump" van de techniek niet goed tot zijn recht kwam, omdat de openingen van mijn stencil te dicht bij elkaar zaten.


Poging 4.
Uit eindelijk heb ik van foam zelf een rondje geknipt en als stempel gebruikt. De kleurencirkel weer gebruikt, om 3 kleuren bij elkaar te zoeken. Het werden geel en groen met paars. 


Dit was wat ik wilde het uiteindelijke resultaat zag je hier boven.

Fantasie 1 techniek

Met een waxinelichtje al draaiende over het papier gekrast. Daarna met de vinger PanPastel geel, oranje en rood op de waxine aangebracht. Ter hoogte van de rode PanPastel, paarse PanPastel aangebracht. Boven het geel heb ik blauwe PanPastel gekleurd.
Toen strepen zwarte gesso aangebracht. En daarna met verschillende donkeren kleuren blauwe PanPastel en een donkeren kleur paars de rest ingekleurd.
Daarna met  zwarte fijnschrijver tekst om de zon neer geschreven. Het kaartje met fixeer ingespoten. En als laatste links de tekst gestempeld met acrylic paint dabber copper.

Bump Techniek

Van uit de kleurenkaart kleuren gekozen. Geel-groen voor de ondergrond en paars-rood voor de cirkels. Uiteindelijk rood vervangen door wit, want zo kwam het “bumping” effect niet uit.
Swirls: stazon forrest green en cactus green en daarna nog een keer met witte acrylic paint dabber.
Tekst: vintage photo distress inkt.
Stippellijntjes: tea dye distress inkt.
De buitenkant van de kaart met dusty concord distress inkt en blendig tool bewerkt.
Bloem met versamark gestempeld en ingekleurd met Panpastel en bewerkt met gum, daarna gefixeerd. Met potlood schaduw om de bloem getekend en uit gedoezeld met doezelaar.


                       

7 opmerkingen:

  1. mooie uitwerkingen van jullie allebei, leuk dat 13X 13. Tja, dat kun je soms zo hebben dat het niet wil lukken, leuk om je overdenkingen te kunnen lezen en zien en het uiteindelijke resultaat is prachtig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi uitgewerkt allebei, en goed dat je door bent gegaan tot je tevreden was, de aanhouder wint :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtige creaties! leuk om te lezen hoe het tot stand is gekomen!Ik heb weer wat geleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een creativiteit en wat een schitterende resultaten. En verscheidenheid.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ze zijn weer zooo mooi geworden. Ik ben er erg blij mee.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig om je proces te laten zien en niet in de prullenbak te laten verdwijnen, en wat fijn die duidelijke beschrijvingen, dank je wel! De resultaten zijn heel mooi!

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie hebben samen weer prachtige dingen gemaakt Marlies! Leuk om de diverse pogingen te zien, maar het eindresultaat vind ik mooi hoor!
    Bedankt voor je leuke reacties op mijn blog!
    Groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.