dinsdag 19 februari 2013

Tuinbezoekers

Deze winter is onze tuin door dieren bezocht die we anders zelden of nooit tegen komen. Ik heb daar foto's van gemaakt. Ze zijn niet allemaal even scherp omdat ik vanuit de kamer heb gefotografeerd. Doe ik nl. de openslaande deur open zijn ze direct verdwenen.

De Gaai bleek erg gecharmeerd te zijn van de pel pinda's.

Dan hebben we deze roofvogel, de Sperwer.Waarschijnlijk het vrouwtje, het mannetje is vaak niet groter dan een merel, en deze is toch wel een centimeter of 30-35.
Ik vind het erg leuk om deze vogel te kunnen fotograferen, maar ik ben niet blij dat zij onze tuin bezoekt.
Er sneuvelt nogal eens een vogeltje( te zien aan de veren die er na een bezoek in de tuin liggen). Dat hoort zo in de natuur. Maar over niet al te lange tijd komt het voorjaar, dus nestjes met jonge vogeltjes en dan vind ik het niet prettig als deze vogel zich steeds vertoond.


De Putters vinden de gepelde pinda's erg lekker.
Het zijn mooie vogeltjes, met een rode kleur op hun kopje en het mooie geel in de vleugels.


6 opmerkingen:

  1. ja leuk al die vogels in de tuin! bij ons zitten er ook altijd veel, maar geen roofvogels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van hele bijzondere vogels!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een verscheidenheid aan vogels hebben jullie in de tuin, vanuit je stoel in de kamer kun je dat mooi bekijken. Die sperwer, wat een indrukwekkend beest is dat zeg en die vogeltjes met die rode kopjes vind ik erg grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk he al die vogels in de tuin, ook hier eten ze graag, pindakaas, bolletjes, brood en de laatste restjes kaas. Laatst stuurde ik een kat de tuin uit waar kleindochter Maartje bij was. Ze vondt dat niet zo leuk van mij maar toen ik had uitgelegd dat deze tuin een veilig plekje moet zijn voor vogels en muisjes begreep ze het:-)

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, al die verschillende vogels in jullie tuin.
    Wij kregen deze winter ook bezoek van 2 gaaien die in een mum van tijd de pelpinda's opgegeten hadden.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachtige vogels krijgen jullie in de tuin !! En heel mooie foto's ! Ik heb ook heel de tuin vol voederhuisjes, mezenbollen, pinda's en zelfgemaakte zaadtaarten, maar kan helaas de vogels die daar op afkomen niet fotograferen. De minste beweging in de veranda, en ze zijn weg.. Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.