woensdag 30 januari 2013

Laatste ATC en eerste 13x13.

Nu is het dan echt zo ver. Yvonne en ik hebben onze laatste ATC techniek uitdaging gemaakt. Maar tegelijk zijn we begonnen met onze eerste 13x13 techniek uitdaging.
Eerst laat ik onze uitwerkingen van de ATC zien.
Yvonne had gekozen voor de Heeringbone of visgraat techniek.
Links Yvonne en rechts mijn uitwerking.


Crackle techniek leek mij heel erg leuk om te doen. Nou dat heb ik geweten. Eerst lukte het me niet om te bedenken wat ik wilde maken. Toen ik dat eindelijk wist kreeg ik de crackles niet voor elkaar. Maar de aanhouder wint, dus...
Links die van mij en rechts Yvonne haar uitwerking.


En dan hier het begin van onze 13x13 uitdaging. We gaan door met de technieken. Soms gebruiken we een nieuwe techniek en soms kiezen we voor een techniek die we ook al hebben gebruikt bij de ATC uitdagingen. Nu we op de grote van 13x13 cm. werken kunnen we iets meer kanten op.

Yvonne had voor de Faux Leather techniek gekozen. Hier onder haar uitwerking.


En hier mijn creatie. Ik had er niet aan gedacht dat het tape door zou schijnen. Dus wilde ik mijn uitwerking over doen op wit papier. Maar ik bedacht mij dat ik het zo moest laten. Zo kun je nu ook zien wat het verschil is als je een witte (zoals bij Yvonne) of een gekleurde ondergrond zoals bij mij voor effect heeft.
Hier onder zie je mijn Faux Leather. 


Mijn techniek is met gescheurde reepjes papier en verdunde gesso. Dit is mijn creatie.


En hier onder de uitwerking van Yvonne.


Faux Leather: Schilders Tape in stukjes scheuren en een beetje over elkaar heen op ondergrond plakken. Daarna Tape met distress inkt bewerken. (1 of meerdere kleuren) De inkt laten drogen en daarna met versmark over je gehele werk gaan. Clear embossingpoeder er over strooien en met de heat tool verhitten. (de gesmolten embossinpoeder vertoont wat kuiltjes hier en daar, waardoor het net lijkt op echt leer.) Kaart naar eigen idee verder aankleden.

Gescheurde reepjes papier en verdunde gesso: Allerlei verschillend papier in repen scheuren. Het papier kun je zelf gestempeld hebben, mooi scrappapier, enz. Deze repen scheur je zo dat je de scheur rand aan een kant ziet. Plak de repen dakpansgewijs, met de mooie scheur rand zichtbaar op het vorige papier. Daarna ga je er met verdunde gesso overheen. De patronen worden zo een beetje wazig. Daarna hier en daar wat florish/swirls stempels stempelen. Kaart daarna verder aankleden.


8 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit Marlies, wat leuk dat je er even bij schrijft hoe de techniek moet dan kan ik het ook een keer proberen. Jullie hebben schitterende uitwerkingen gemaakt van de techniekjses.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterend werk is dit allea weer gewordn. Super. Ook de lederlook is prachtig.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg leuk al die veschillende technieken, zo breng je mensen op nieuwe gedachtes! mooie creaties allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtige creaties hebben jullie gemaakt ! En bedankt voor de info over de technieken ! Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaa mooi zijn ze weer geworden hè. En Marlies, ik heb een hele leuke techniek gezien die ik voor onze volgende uitdaging wil gebruiken. Info volgt ;-)
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauwwww, dat ziet er allemaal ff leuk en mooi uit, geweldig dames, dikke complimenten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke uitdagingen om samen te doen, veel mooie ATC's en kaarten, en leuk met de technieken omschreven!
    Fijn weekend, groetjes van Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.