zaterdag 15 december 2012

Encausic wax op zilver karton

Deze achtergrond had ik een tijdje geleden gemaakt.
Bij het opruimen vond ik een kaartje van zilverkarton en bedacht toen dat ik dat eens moest gebruiken om encaustic wax op te doen. Ik was wel benieuwd hoe dat zou worden.
 Zie het resultaat hieronder.


Op de plaatsen waar de wax niet zit glimt het zilverkarton er door heen.

Hieronder zie je nog 2 kaartjes waar ik op de encaustic ondergrond gestempeld heb. Die heb ik daarna gefixeerd. Bij het kaartje met de zwarte stazon kun je zien dat als je te dik sprayt de stazon toch door gaat lopen.


Dus ik doe in het vervolg meerdere dunne laagjes fixeer sprayen, als ik met stazon stempel.

5 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor je kertswens, wat is die mooi geworden zeg, de technieken van de pannetjes beheers je al goed hoor. Het bovenste kaartje is helemaal een topper wat een prachtige kleuren, geweldig!

    groetjes coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige encaustic kaart Marlies. Super kleuren en gaaf op dat zilverkarton.
    Weer een probeersel waard.
    Fijne Kerstdagen en een heel gezond, warm en creatief 2012
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik vind die paarse toch wel de topper, mooi zeg, heel mysterieus.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow een prachtige encaustice creatie! Leuk idee om het op zilverkleurig carton te doen! jij ook hele fijne feestdagen en een gezond en creatief 2013!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.