woensdag 28 november 2012

Workshop PanPastel

Afgelopen zaterdag heb ik een workshop PanPastel gevolg bij De Craftorij in Ede.
Het was hard werken en we hebben niet alles afgekregen, maar we hadden daarom niet minder pret. En gelukkig was er een heel goed verzorgde lunch, zodat we genoeg energie hadden om 's middags weer verder te gaan.
In totaal hebben we 20 grote Tags met technieken, mediums enstempelen gevuld.


v.l.n.r.
Tag 1 waren de eerste tray kleuren van de PanPastel tray met daarnaast de kleuren een beetje met de volgende kleur gemengd. Bedoeld als kleurenkaart, om snel te kijken welke menging je wilt gebruiken.
Tag 2 is bedoeld om te kunnen zien welk effect mengen van een kleur met witte pastel heeft.
Tag 3 meer of minder wit en schaduw effect.
Tag 4 bovenste hart inkleuren en dan met gum figuren aanbrengen.Onderste hart buiten rood en binnen witte PanPastel en rechts schaduw met een donkere kleur.


Tag 5 Werken met templates, over elkaar heen werken en achtergrond inkleuren.(Hier had ik een beetje ruzie met de donker blauwe kleur, die nogal wat stofjes blauw overal en nergens op mijn papier strooide. Maar het gum was daar goed om ze weg te krijgen.)
Tag 6 PanPastel op het stempel, deze nar sprayen en dan op tag stempelen.
Tag 7 Kleurenkaart 2e rij van de tray.
Tag 8 Verschillende stukjes allerlei soorten stofjes en papier op plakken en met PanPastel bewerken. Ik heb hier Raw Umber gebruikt.



Tag 9 Eerst plekjes bewerkt met vlnr.Crackel medium, dabberpaint, oliepastel, Golden beat gel, gesso wit, multi medium, gesso zwart en modeling Paste. en daarna met paars in kleuren zodat je de verschillende effecten kunt zien.
Tag 10 Is canvas op de tag geplakt bewerkt met magente, daarna template en modeling paste de bloemen aangebracht en die weer ingekleurd met tool en PanPastel.
Tag 11 Aquarel papier op dezelfde manier als tag 10. Zodat je weer de verschillend kunt zien dat het materiaal doet.



Tag 12 Witte gesso op de tag en template met zwarte PanPastel bewerken.
Tag 13 Zwarte gesso op de tag en met template en witte PanPastel bewerken.
Tag 14 Tag insmeren met Clear bead gel en inkleuren met PanPastel, hart knippen, met snippers papier vol plakken en inkleuren met PanPastel.
Tag 15 Kleuren kaart 3e rij van de tray.


Tag 16 Tag insmeren met Acrylic Ground for Pastels. Cirkel met daarin kleine cirkel en een stengel tekenen
  en inkleuren met PanPastel. De Ground zorgt dat de Pastels feller van kleur worden. (Dit is niet mijn ding.)
Tag 17 Met versamark bloem stempelen en met PanPastel inkleuren en schaduwen.
Tag 18 Kleurenkaart laatste rij van de tray.
Tag 19 Je sponsvorm gebruiken om achtergrond te kleuren.Bloem stempelen met versamark en inkleuren. Ik heb voor het inkleuren bloem 3 kleuren gebruikt.



Tag 20 Ondergrond kleuren, fixeren, afbeeldingen maken met templates en bloemen stempelen met versamark en inkleuren.
Dit was bedoeld om later dezelfde procedure op een canvas te doen, maar helaas de tijd was om. het canvas mogen we nu thuis gaan doen.

10 opmerkingen:

  1. ziet er goed uit Marlies ben je al begonnen met je canvas?

    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nog niet begonnen aan m'n canvas. Moet eerst een plan hebben wat ik wil gaan doen, en die heb ik nog niet.

      Groetjes Marlies

      Verwijderen
  2. Dus dit heb ik allemaal gemist,haha
    Maar wat een leuke technieken heb je allemaal geleerd zeg! Ben benieuwd naar het canvas wat je nog gaat maken en welke of meerdere van die technieken je daarop zal gaan toepassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ongelooflijk wat je allemaal met pan pastels kunt doen, leuk om te zien welke technieken jullie hebben geleerd. Ik ben wel benieuwd naar je canvas, al begonnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dit er super gaaf uit!
    Leuke workshop lijkt mij, ben je nu verslaafd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Esther, .... ik was al verslaafd en dat is nu niet minder geworden. :-)

      Verwijderen
  5. Ik weet al wel wat niet jou ding is, maar wat is nu je favoriet? Leuk dat je het zo mooi op een rij hebt gezet..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rest is favoriet, daar kan ik echt niet tussen kiezen.

      Verwijderen
  6. Dat ziet er goed uit Marlies, wat een boel technieken kan je hierbij gebruiken.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.