zaterdag 7 juli 2012

Zomaar 2 kaarten.

Ik vond nog een achtergrond met paars/rose kleuren.
Die had ik een keer gemaakt op aquarel papier. Dat had ik eerst met aquarel krijt (waarschijnlijk rood en paars) in gekleurd. Daarna met een natte brede kwast over het papier. Hierdoor liepen de kleuren in elkaar over.
Het aquarel papier was nog goed nat toen ik er plastic folie op heb gedaan. De folie heb ik hier en daar wat bij elkaar gedrukt. En zo laten drogen. Het zag er raar uit, en ik had niet het idee dat het wat zou worden. 
Dit moest zeker een dag drogen. I.v.m. plastic folie is dit proces niet te versnellen met de heat tool. Als het droog is verwijder je het plastic folie. Het eind resultaat was verbluffend.
Hier onder zie je (het over gebleven stuk Aquarel papier) resultaat.


En dit zijn de 2 kaartjes die ik heb gemaakt.



7 opmerkingen:

  1. Ooh wat een prachtige achtergronden. Dat is een leuke techniek voor de volgende keer !
    De kleuren lijken wel fluoriserend.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow, schitterende kaarten en wat een leuke techniek, die kende ik nog niet en ga ik zeker een keertje uitproberen! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend Marlies en zeker het proberen waard met de folie.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wauw, wat prachtig, mooie kleuren en leuke kaartjes zijn het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooie kaartjes marlies, wat een prachtige kleuren!
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind de achtergrond echt fantastisch en je hebt er hele mooie kaarten van gemaakt, toppie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WOW!! super achtergrond, had het al wel gedaan met distress inkten, maar met krijtjes lijkt het ook helemaal prima! Mooie kaarten heb je ervan gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.