maandag 25 juni 2012

Budget Tip

Zoals hier voor was te zien zijn Alida en ik met Encaustic wax bezig geweest.
Dat is wel verslavend.
Maar ja . . . . . . . .
Ik heb geen Encautic strijkijzer.
Ik heb wel een oud stoomstrijkijzer die ik voor de Tyvek envelop en voor embossing gebruik, maar daar zitten in de zool gaatjes voor de stoom. Als ik die wilde gebruiken zou alle wax in de gaatjes gaan zitten i.p.v. op het papier.
Dus op zoek.
In de winkel zag ik dat die zo'n € 30,00 kost.
Dat ging hem dus niet worden.
Wat nu???
 Na veel gezoek op internet vond ik een droogstrijkijzer, daarvan is de zool helemaal glad.
Yes
En . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .€ 19,95
Het is wel even oefenen, want de zool is veel groter dan het Encausic ijzer ( wat weer handig is als je grotere achtergronden wilt maken).Zo verdwijnen bijvoorbeeld de ATC geheel onder de zool. Wat weer lastig kan zijn als je te enthousiast bent om het resultaat te willen zien.
Wat die voet is erg warm ook als staat hij op 1 stip. Gevolg verbrande vinger. Gelukkig werd mijn enthousiasme er niet minder door.

Ik laat jullie hier de resultaten zien van de eerste 4 werkstukjes met mijn "Encautic" ijzer.

Eerst 2 ATC.


Hieronder op een groter stukje papier.
De "vogels" heb ik met de punt van het strijkijzer gedaan. En de "bomen" ook.




Bij deze laatste vond ik dat je de vorm van het strijkijzer te goed kon zien, dus ben ik met het ijzer over het papier gaan "strijken". 
Nu lijkt het net een waterval met rechts een grot en links een berg.
 :-)

Wil je meer weten over het ijzer, mail me dan. 
Vragen over Encaustic wax? Ik zal ze proberen te beantwoorden.

Werken met Encautic wax . . . . Ik ben fan.


5 opmerkingen:

  1. dit vind ik zóoooo mooi, echte kunstwerkjes, ik wil het zeker ook nog een keer gaan doen,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hè super je bent al aan de gang en wat leuk een eigen strijkijzer, ik vind die vogeltjes erg mooi geworden, superspul is het.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi Marlies, vooral de laatste. Schitterend.
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moooooii Marlies, je waterval vind ik prachtig, daar hoef je niets meer aan toe te voegen.
    Knap dat je zulke mooie vogeltjes kan maken met een strijkijzer.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ze zijn schitterend, vooral die laatste! Ik heb ook veel met encaustic gedaan en het is echt verslavend!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.