woensdag 25 mei 2011

Achtergrond

Deze achtergrond heb ik als volgt gemaakt.
Op aquarelpapier met aquakrijt(Lyra) in verschillende kleuren gekrast.
Natte kwast over de krassen zodat het een mooi geheel wordt.
Droog fóhnen.
Weer met wat aquakrijt krassen en met natte kwast over de kleuren en in elkaar over laten vloeien.
Tekst stempelen en dan met Gesso op je vinger heel licht op verschillende plaatsen over het papier uitsmeren.
Swirls en andere vormen op de droge ondergrond stempelen in verschillende kleuren inkt.
Met Gesso over de swirls, om de kleur wat minder opvallend te laten lijken.
Verder laten drogen.
En zie hierboven het effect.




3 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo'n mooie achtergrond, de gesso maakt het levendig.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super wat een mooie kaart Marlies. En een pracht techniek. Ga ik zeker een keer proberen.
    Fijn weekend en groetjes
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Wat vind ik dat leuk, je hebt mijn blog bezocht, en nu laat je ook nog een berichtje achter. Dank je wel.